تبلیغات
.:افسران ارتش مهدویت:. - 52*جواب تناقضی که وهابیت بر آن دامان زده است برای کافر نشان دادن شیعیان

.:افسران ارتش مهدویت:.

» بجنگ تا قلم خون دارد «

52*جواب تناقضی که وهابیت بر آن دامان زده است برای کافر نشان دادن شیعیان

52

حضرت مهدی(عج) میفرماید: « هر کس بگوید مرا دیده، دروغ گفته است»؛ در حالی که از شخصیت های بزرگ نقل شده است که امام زمان(عج) را دیده اند. این تناقض را حل کنید؟






برای آن که بتوان به درستی در این باره گفت و گو کرد و به قضاوت نشست، ابتدا لازم است متن کلام حضرت را به دقت مرور کرد، تا روشن شود مراد امام مهدی(عج)چیست. حدیثی که بحث« مشاهده و دروغگو بودن مدعی مشاهده» را مطرح میکند، آخرین توقیع و نامه ای است که امام زمان(عج) به آخرین نایب خاص خود، چند روز پیش از مرگ او نوشته است.

متن نامه چنین است:

بسم الله الرحمن الرحیم

ای علی بن محمد سمری! خداوند، اجر برادرانت را در عزای تو عظیم گرداند. به درستی که تو تا شش روز دیگر از دنیا میروی. پس به کارهای خود رسیدگی کن و به احدی وصیت مکن که پس از وفات، جانشین تو شود. به تحقیق، دومین غیبت (غیبت کامل) واقع شده است. پس ظهوری نیست؛ مگر به اذن خدای عزوجل و آن، بعد از مدتی طولانی و قساوت دلها و پر شدن زمین از ظلم خواهد بود. به زودی نزد شیعیان من می آید، کسی که ادعای مشاهده میکند. بدانید کسی که ادعای مشاهده کند، پیش از خروج سفیانی و ندا، او دروغگو و افترا زننده است. و لا حول و لا قوة إلا بالله العلی العظیم.

این حدیث، در بردارنده نکاتی است، از جمله:

1.مدعیان مشاهده، در این دوره، وجود خواهند داشت.

2.مدعی مشاهده، پیش از خروج سفیانی و ندا ( دو علامت حتمی ظهور) هم دروغگو است و هم افترا زننده.

افترا یا تهمت، آن است که فردی به شخص دیگر، عملی یا قولی را نسبت دهد، در حالی که او چنین نکرده باشد؛ بنابراین، بین دروغگو بودن و تهمت زدن، تفاوت است. هر دروغگویی، تهمت زننده نیست. اگر کسی فقط مدعی دیدن باشد؛ ولی به حضرت، نسبتی ندهد، ممکن است دروغگو باشد؛ ولی تهمت زننده نیست. امام، در این نامه هر دو صفت ناپسند را مدعی مشاهده، وارد کرده است؛ یعنی، مدعی مشاهده، نسبتی نیز به حضرت میدهد.

این نکات در نامه، بزرگان را بر آن داشت، تا با تأمل و تدبر دقیق تر، به محتوای نامه بنگرند و سپس اظهار نظر کنند. عده ای با توجه به این که نامه، در آخرین روزهای عمر نایب چهارم صادر شده و در آن، به پایان نیابت خاصه تصریح شده است، چنین گفته اند که مراد از مدعی مشاهده، ادعای نیابت خاصه و ارتباط با حضرت است؛ زیرا نیابت خاص یعنی حضور نزد حضرت همراه شناخت آن بزرگوار و رساندن سؤالات مردم و ابلاغ پاسخ ها و پیام ها. این فرد، هم ادعای دیدار دارد و هم آنچه می گوید را از جانب حضرت بیان می کند و حرف ها را پیام حضرت اعلام میکند.

حضرت امام خمینی(ره) میگوید:

مراد از تکذیب مدعی مشاهده این است که فردی،

مدعی ملاقات باشد؛ ولی شاهد و دلیلی نداشته باشد.

شهید صدر میگوید:

مراد، ادعای انحرافی است که شخصی با ادعای مشاهده

و ارتباط، بخواهد عقاید و نظر خود را با نام پیام های

امام زمان (عج) به مردم القا کند.

برخی نیز گفته اند: مراد از تکذیب مدعی مشاهده،‌تکذیب مدعی ظهور است. بنابراین میتوان دریافت که در روایت، صرف دیدار، منتفی نشده است و عالمان نیز نفی اصل دیدار را استفاده نکرده اند. به علاوه، روایت، مدعی مشاهده را کذب می داند؛ حال اگر کسی امام را ببیند و به دیگران نگوید، تحت این روایت قرار نمی گیرد؛ لذا اصل دیدار،‌امر ممکنی خواهد بود.

نکته آخر این که علمای ما که موفق به دیدار حضرت شده بودند، آن را برای مردم بازگو نمی کردند؛ بلکه اطرافیان و خواص آنان، از روی شواهد و قراینی یا در زمان های بعد، متوجه وقوع دیدار آن عالم با امام می شدند؛ لذا عالمان تحت عنوان «مدعی مشاهده» قرار نمیگیرند و این روایت، با داستان ملاقات برخی بزرگان تنافی ندارد.

منبع:

آفتاب مهر

مؤلف/ جمعی از محققین مرکز تخصصی مهدویت

ناشر/ بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج)






طبقه بندی: مهدویت،
برچسب ها:آیا دیدار با حضرت مهدی دروغ است؟، آیا هرکس بگوید حضرت مهدی را دیده دروغ گفته است؟، نامه حضرت مهدی به آخرین نایبش، جواب تناقضی که وهابیت بر آن دامان زده است برای کافر نشان دادن شیعیان،
[ یکشنبه 6 بهمن 1392 ] [ 12:00 ق.ظ ] [ افسر ارتش مهدویت ] [ نظرات() ]

صالحون ، پاتوق عمارها ، اخبار